Проект 3D Academy повишава качеството на професионалното образование и обучение чрез 3D технологии

През изминалата година партньорите по проекта 3DAcademy проведоха проучване за оценка на настоящото състояние на технологиите за 3D принтиране, сканиране и моделиране в институциите за професионално образование и обучение (ПОО) в България, Хърватия, Сърбия и Босна и Херцеговина.

Това проучване подкрепя мисията на проекта за подобряване на образованието в областта на професионалното образование и обучение (ПОО) чрез разработване на програма за смесено обучение.

В резултат от проучването, беше създаден доклад, който разглежда степента на използването на 3D технологиите в образователната сфера и да идентифицира областите за подобрение.

Цели на проучването

  • да оцени текущото използване на 3D технологиите в институциите за професионално образование и обучение;
  • да оцени наличните материали;
  • да идентифицира области за потенциален растеж;
  • да събере най-добрите практики и методи на преподаване.

Методология

В онлайн проучването взеха участие директори на училища, ръководители на STEM отдели и технически персонал от общообразователни училища и училища за ПОО. Те трябваше да отговорят на серия от 20 въпроса с избор между няколко отговора, оценяване и отворени въпроси относно настоящото им оборудване, съоръжения, програми за обучение в областта на 3D технологиите и предизвикателствата, пред които са изправени.

 

Резултати

40 % от участващите училища имат  FDM 3D принтери

🖨️ 40 % от участващите училища са оборудвани с  FDM 3D принтери. Открихме, че повечето училища предпочитат да инвестират в достъпна и лесна за използване технология за 3D принтиране, която е от решаващо значение за практическото обучение в техническото образование.

14% разполагат с оборудване за 3D сканиране

📊 Само 14% разполагат с оборудване за 3D сканиране, което показва, че това е област с потенциал за растеж. Ограниченото внедряване на технологията за 3D сканиране предполага необходимост от увеличаване на ресурсите и обучението, тъй като тази технология може значително да повиши прецизността при изпълнение на задачите за цифрово моделиране и репликиране.

75% от училищата използват софтуер за 3D моделиране

🖥️ 75% от училищата използват редовно софтуер за 3D моделиране, което показва неговата решаваща роля в образованието. Тази тенденция подчертава значението на 3D принтирането за преподаване на основни умения като проектиране, пространствено осъзнаване и решаване на проблеми, които са жизненоважни в различни технически области.

53% от училищата имат собствени STEM центрове

🏫 53% от училищата разполагат със собствени STEM центрове, които често са оборудвани с модерни технологични инструменти и служат като центрове за насърчаване на иновациите, съвместно проектиране и по-задълбоченото разбиране на STEM дисциплините.

Предизвикателства

👩‍🏫 Предизвикателствата включват неадекватно обучение на персонала (28%) и ограничени възможности за обучение (18%). Тези предизвикателства подчертават необходимостта от цялостни програми за професионално развитие, които да гарантират, че преподавателите са добре подготвени да интегрират и използват ефективно 3D технологиите в обучителния процес.

Въпреки постиженията до момента все още има предизвикателства, свързани с обучението на персонала и разпределението на ресурсите. Инициативата 3DAcademy има за цел да се справи с тези проблеми, като разработи иновативни решения за обучение, съобразени с променящите се нужди на индустрията и обществото. Резултатите от изследването ще послужат като важна пътна карта за създаването на „3D Академия – програма за смесено обучение за обучители/учители/преподаватели в областта на ПОО“. Тази програма има за цел да предостави цялостни ресурси и методологии за обучение. Тя ще бъде подкрепена от онлайн платформата за обучение 3DAcademy, където ученици, учители и начинаещи в индустрията ще могат да получат достъп до редица основни и разширени модули за 3D технологии.

Открийте повече за дейностите на проекта 3DAcademy и за това как даваме възможност на преподавателите и учащите да се развиват в сферата на 3D технологиите чрез нашите иновативни програми за обучение и ресурси. Пълният доклад можете да прочетете тук.

Финансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче принадлежат изцяло на техния(ите) автор(и) и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на Европейската изпълнителна агенция за образование и култура (EACEA). За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито EACEA.

Никога не пропускайте статия от нас

Абонирайте се за бюлетина на 8-CELL, за да получавате актуални 3D новини директно в пощата си.

.

Търсите информация за конкретен 3D принтер или услуга и не откривате това, което Ви интересува?

Консултирайте се лично с наш специалист като се обадите на телефон 0896 950 930 или ни изпратете запитване, за да Ви върнем незабавно обаждане.